Tuesday, December 15, 2009

This is about my life

Living without my dad, is kinda challenging for me. Yeah you better don't ask me for the reason. Life isn't easy for me, my mom, and Wina - my freaky sister. We must hardworking instead of spending too much money.

And, unbelievable, this makes me strong.
Nowadays, i can understand this life. Life isn't that horrible, although it isn't easy too. For me, life is :
wonderful
challenging
just like a canvas : plain, clean, so we can draw and paint on it.
an art : surprising, colourful, and beautiful
just like a show : we need to do our best to make the show beautiful.

Iya, kata orang di balik setiap kejadian pasti ada hikmahnya. Dari kejadian ini gue bisa mengambil hikmah :
Gue jadi lebih bersyukur, baik dalam senang maupun susah, karena kesusahan telah memberi gue pelajaran berarti
menyadarkan gue : kalo gue nggak pernah jatuh dalam kesusahan, gimana gue bisa tau rasanya bangkit?
membuat gue lebih rajin dan bekerja keras --> mungkin kalo ga ada kesulitan ini, gue tetap jadi vilda yang lazy!
mendekatkan gue dengan keluarga
memberi gue pelajaran dan pengalaman untuk masa depan --> experience is the best teacher
mengajari gue untuk lebih kreatif, inovatif, dan hemat :DD
mendekatkan gue pada Tuhan ^^

So, let's draw something beautiful on our canvas, and paint it with our favourite colours... :)

No comments

© v i v i d b l a c k
Maira Gall